Friday, December 7, 2012

Facts about wanita, and yupp. It's true!


Aku mmg dah jumpa ni banyak kali. Just hari ni aku terasa nk share. And, aku modified sikit2. Bagi komen sikit2, ape yg fakta mahupun auta. Yg memang  pernah menjadi dalam perjalanan hidup aku selama 21 tahun ni. Aku tak tahu siapa yg create ni. But, seriously. Almost true. And aku tabik spring for those yg create about this facts. Tak tahu kat mana dia korek. 30 FAKTA tu!!


Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan air mata, bererti dia sedang menangis di dalam hatinya.
  • Bagi aku, aku tak 'menitiskan air mata' adalah kerana ego. And sometimes, utk kes yg sangat berat, aku tidak menitiskan air mata sebab aku tahu, sekali aku dah mengalirkan air mata tu, it's sangat. sangat la susah untuk di recovery balik. 
Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
  • True. Bak kata pujangga, Masa akan mengubati segalanya. Cewahhh!!! haha. :P
Wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang.
  • True. Kalau aku syg, aku nampak semuanya baik. Sebab tu aku nampak family aku baik2, kawan2 aku superb. Someone pernah tanya aku, kenapa still kawan dgn dia? Dia jahat. Homaii!!! Takkan awak tak nampak? Sebab sayang la, saya langsung tak nampak yg buruk. Err. . mungkin ade, but, nobody's perfect kan? So, take it. 
Jika sorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang dengan lelaki lain.
  • True. True. True. Jangan kata time dengan lelaki lain, time bangun tidur, makan, minum, tidur balik, jogging (cehh, nak cakap la konon2 nye aku jog. haha), everything is about him. Believe it, sometimes mengingati someone yg err. . kita suka or syg, mmg something yg membahagiakan. Ala2, sumber inspirasi gittewww!! haha. 
Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!
  • Entah, tak rasa lagi. But, for me, when kita pandang someone yg kita syg, ade rasa macam air terjun tengah mengalir mencurah2 ke dalam hati ini. heww.~ jiwang gilak ayat aku. 
Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.
  • A'ah, pujian for increase motivation. But, for me, Aku tak berapa suka sgt lagi2 daripada lelaki. Sebab aku tak berani nak percaya kepada ayat2 mereka. Hari ni, dia mungkin memuji, but, esok, dia mungkin mengeji. Who knows?
Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan kasar kerana ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.
  • A'ah. True. Most importanto!!! Jangan bagi harapan pd perempuan kalau tidak mampu beri komitmen. Please~
 Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
  • Setuju!
Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
  • Betul. Betul. For me, blog la yg jadi mangsa. haha. Orang baca atau tidak, belakang kira. Asalkan aku dah boleh luahkan apa yg aku rasa. It's fair enough. 
Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tak berguna.
  • Betul. Untuk aku, memang aku tak berapa suka pujian, but, PENGHINAAN! Sesungguhnya, lagi aku tak suka. Berganda2. 
Bersikap terlalu serius bisa mematikan mood wanita.
  • A'ah. Menakutkan! Aku tak suka lelaki yg garang (yg serius semua aku anggap garang) dgn aku. Memang aku lari jauh2. haha.
 Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak senang dan tak sampai sepuluh minit, semua teman-temannya akan tahu berita tersebut.
  • Aku pernah rasa, tapi tak pernah buat macam tu lagi. haha. ;)
Sebuah senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.
  • A'ah. Aku berasa jealous tergugat. Lagi2, kalau aku keluar dgn lelaki yg aku suka. Peace. Hee~
Jika kamu menyukai sorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalmu lebih dalam.
  • Sesungguhnya, ini la yang aku sedang buat. Tapi, aku rasa, kalau lelaki dah kenal aku, semua lari jauh2. Banyak sungguh buruk dr yg baik aku ni. hee~
Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
  • Betul. Betul. Betul. Please, tanya dulu. Jangan nak terus judge. Perempuan ni, macam2 fikiran dia. Very complicated. Try memahami dulu. Then, baru boleh nk judge. Ok? :D

Err. . cukup kot 15 dulu. Tak larat aku nak tulis panjang2. haha. Sesungguhnya, yg ade tanda 'bulat kecik' tu, pendapat aku. Janagn salah faham. Itu pendapat aku, ape yg aku rasa. Everyone ade dia punya pendapat kan? So, chill ya. :)

8.12@3.15 a.m



1 comment:

akupunyerhati~ said...

hahaha..nice fyza..
aku setuju..semoga ko selalu bahagia dengannya..;)