Friday, December 28, 2012

2012: Shutting Down

Fuhh~ Finally. Finally. 2012 akhirnya hampir2 nak melabuhkan tirai. Ye. It's full of memories. But, aku mmg tak boleh nak tipu. Aku memang tak sabar2 untuk menuju ke 2013! Sebab utama:

  • Nak kahwin. Umi cakap, kalau dah habis belajar, baru boleh kahwin. Haha  Eyh, silap2. Inshaa Allah, kalau di izinkan oleh-Nya, tamat lah perjalanan aku as degree student pd tahun 2013 ni.
Dalam masa 12 bulan, 50 minggu, hampir kepada 365 hari ni, . Ini adalah penghargaan untuk mereka2 yg sentiasa berada di sisi aku dan sesungguhnya aku amat menyayangi mereka, seumur hidup aku. 
  1. Family.
Alhamdulillah. Allah kurniakan family yg sgt2 the best buat aku. Memang ade kurang sana sini. But, fair enough untuk aku. Nak mintak lebih2 pon aku tak berani, sbb aku mmg dah bahagia dengan keadaan yg sekarang ni. Aku hanya berharap semoga Allah lindungi keluarga kami dan jauhkan kami dari mata2 jahat. Biar datang walau berat mana pun dugaan, biar la family ade jugak di sisi aku. Dan biar la kami kekal bersatu untuk selamanya. Itu harapan daan doa aku till the end. 

Celebrate anniversary my parents birthday. So, inilah hasilnya dari perkahwinan umi dan ayah aku after 23rd years.  Anak2 yg comel dan cute. haha. Walaupun semua pakai baju tidur. Konon2 nak buat surprise, tapi nak beli kek pon kena pakai duit mak aku. Harus la mak aku tahu kan. haha. :P


Alif. Adam. Akil. Anak jaga mak aku. Aku tak tahu nak start dari mana. But, mereka ni memang aku dah anggap mcm family aku. Dan, mereka adalah adik2 aku. Just lain mak bapak je. :D

2. Friends "UiTM"
Since aku bukan la pengumpul kawan2 yg sgt ramai, aku ade 2,3,4 yg betul2 aku rapat, selesa dan seumpamanya, dan paling penting mereka akan bersama dgn aku tak kira ssh atau senang. Dah too perfect untuk aku. Since aku akan tinggalkan dunia UiTM, ini lah sahabat masam2 manis aku. :D



Sue&Yus. Sumpah, tak tipu. Benda yg paling berat untuk aku tinggalkan dunia UiTM ni, adalah mereka. Sahabat sehati sejiwa aku. Yg ade dgn aku tiap masa aku perlukan. Buruk macam mana aku pon, mereka still support aku.
Pic atas: Mereka buat surprise party. Tak boleh nak heavy, tepung bagai. Esok nk test. But, effort mereka sgt aku hargai sampai aku mati.



Mereka yg ade dgn aku since sem 1. Buat assignment sampai tak tido,nervous nak presentation sama2, compete together, hang out sampai rasa nak pengsan, buat kerja gila pon sama2. haha. Conclusion, Semua dgn mereka la. :P



Ini. Abang yg konon2 jaga aku kat perlis. Buat ni tak boleh, buat tu tak boleh. Semua tak boleh. huh. Tapi, last2 aku yg jadi tukang back up depan awek mereka.  But, sgt2 berterima kasih pada mereka. Sometimes, mereka adalah pendengar yg sgt2 baik dan tukang support kisah cinta aku yg tak berapa nak jadi tu. haha. Thanks to both of you, abangs! :P

3. Aman.
Sepanjang setahun ni, dia la yg the best. Kawan yg bersama dgn aku dari sesenang-senangnye hingga sesusah-susahnya,, musuh yg nak buat gaduh, minta pertolongan as brothers, kena dengar ceramah macam ala-ala dari ustaz yg bertauliah, tukar2 pendapat mcm panel kat forum, dan last, tempat yg kalau aku rasa nk sweet2 je, dia la yg menjadi mangsa kena rasa manis2 gedik aku. And paling best dari semua tu, setiap function tu dia laksanakan dgn sgt2 la cemerlang dan sgt la sabar bersama dgn aku yang entah pape entah nie. haha.  

Owhh, and thanx untuk dia jgak! Dia la penyumbang utama kpd masalah kegemukan aku. Sbb duduk dgn dia, mmg wajib untuk makan. makan. makan. dan makan lagi. Since our time sgt2 la limited. Tak tahu sampai bila boleh lepak sama2, kot2 one day dia atau aku dah tak available lagi. So, kitorang try penuhi dgn aktiviti2 supaya boleh di kenang satu hari nanti. Pelik kan? haha. But, It's true. Zaman muda2 je boleh buat perangai plik2 nie. :P




At Broga hill. Kot2, lepas aku mendaki bukit ni dapat la kurus sikit. Tapi, mcm sama je. Lagi2, dah duduk seminggu kat rumah. . memang confirm dah naik balik badan aku. :(

2012: 1 yg aku pelajari, TAKDIR. Memang ALLAH dah tentukan sejak dulu lagi. Sejak kita belum lahir lagi. But, kita kena realize, mmg la allah dah tentukan our destiny, but, kita ade pilihan kita sendiri untuk pilih jalan yg mana. Please. Please. Please. Jgn mudah mengalah pd dugaan. Sometimes, dugaan, keedihan, kegagalan yg membawa kita menjadi insan yg lebih baik di muka bumi Allah nie. Percaya pd diri sendiri k. 
Note ni sebenarnya lebih kepada diri aku sendiri jugak. :)











2 comments:

akupunyerhati~ said...

Broga Hill!!wahhh..da lama aku kepingin nak naik ..tapi tak kesampaian lg..untungler naik ngan dia..;) fyza..siyes aku jeles ko da nak abeh study!bermakna kau akan kawen dulu dari aku...hahaha

Fyza Fauzi said...

cehh, , engkau nie. igt aku dpt kawen ke after abes bljr? mmg tak ler. calon pon tak dak weyy. haha. tkpe2, kau jgn jelez ngn aku sgt. aku tgu kau. after kau kawen, then bru ak follow. haha. :P